דרעי ב'קול חי': "סלומינסקי עובד אצל לפיד ומקבל ממנו כסף" • האזינו

    אסתי פלד No Comments on דרעי ב'קול חי': "סלומינסקי עובד אצל לפיד ומקבל ממנו כסף" • האזינו
    10:23
    13.05.24
    קובי פינקלר No Comments on כטב"מים שחדרו מלבנון התפוצצו במרחב בית הלל | מתעדכן

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הבוקר במהלך ישיבת סיעת 'יש עתיד' העלה שר האוצר יאיר לפיד את נושא התקציב השנוי במחלוקת חריפה ואמר כי הוא "אינו תקציב של גזירות, אלא תקציב עם תוספות משמעותיות ולא רק לביטחון, אלא גם למשרדים החברתיים. בתקציבים לשירותים החברתיים יש תוספות מעבר לגידול הטבעי – הרחבת מפעל ההזנה, שיפור הטיפול הרפואי, קיצור תורים, הגדלת קצבה לקשישים ועוד".

    על פי דברי לפיד "התקציב הזה גם יוזיל את יוקר המחיה, ולא רק מע"מ אפס יוזיל את מחירי הדירות, אלא סדרה שלמה של תוכניות שגיבשנו", התפאר לפיד.

    בראיון ל'מהדורה המרכזית' ב'קול חי' בהגשתו של גואל ועקנין אמר ח"כ אריה דרעי כי "גם לפיד עצמו לא מאמין למה שהוא אומר. התקציב הוא תקציב של הישרדות ושל פשרה ואין בו שום תוספות ושום בשורה אלא אדרבה הוא תקציב של קיצוצים קשים בחינוך ברווחה ובבריאות".

    "לפחות כל השרים שותקים ולא משקרים, אבל לפיד מתרברב שהתקציב טוב בחוצפה ובעזות מצח", תקף דרעי.

    על חוק מע"מ אפס אמר דרעי כי "מאז שלפיד העביר את החוק, מחירי הדירות ברוב חלקי הארץ עלו ביותר מההנחה עצמה של הפטור מהמע"מ, כך שדווקא לפיד הוא זה שגרם ליוקר מחירי הדירות. לפיד מנסה לתת לבוחריו שוחד שכביכול יועיל לכמה אלפי זוגות, אבל גם את השוחד הזה הם לא יקבלו, כי בתכלס מחירי הדירות רק עולים ועולים", אמר דרעי והוסיף כי "רק כעת עשו סקר אצל זוגות צעירים שטענו כי הם קונים דווקא כעת דירות עוד בטרם יספיק חוק מע"מ אפס להרים את מחירי הדירות".

    דרעי תקף את ח"כ ויו"ר ועדת הכספים ניסן סלומינסקי ואמר כי "סלומינסקי משרת את מדיניות משרד האוצר, והוא מקבל מזה תשלום נאה לישיבות ולהתנחלות שלו".

    בסיום  הראיון נשאל דרעי על הבחירות לרבנות ירושלים, ועל זה הוא השיב כי "על הרבנות אני לא מוכן לענות, מסיבה אישית. אם אתה מעוניין לשאול אותי על דיני ארבעת המינים, אשמח, אבל לא על הרבנות בירושלים", סיים דרעי.

    האזינו לראיון המלא:



    0 תגובות